Cheetah

UX / UI

מהו UX / UI

ישנה אי הבנה רבה בקרב מעצבים ומפתחים. גם המון שאלות מצחיקות שקשורות ל- UX ולממשק המשתמש למתחילים. לעתים קרובות פשוט מכיוון שאנשים לא יודעים את מהות מושג ה- UX / UI, ואינם יודעים על מה הם מדברים.

אנחנו רוצים להסביר בשפה פשוטה ומובנת מה המשמעות של עיצוב UX / UI.

בין אם אתה לוחץ על כפתורים, מסובב ידית כלשהי, או מבצע החלקה על המסך של הטלפון החכם – כל אלה הם ממשקים איתם אתה מתקשר עם מנגנונים. יתר על כן, הממשק אינו חייב להיות דיגיטלי. רק שהמילה “ממשק” עצמה הושאלה מאנגלית לא מזמן ונפלה אלינו בעידן הדיגיטלי בלבד.

המטרה של מעצב UI / UX היא להביא את המשתמש לנקודה הגיונית כלשהי בממשק. לגרום למשתמש להגיע למטרה שלו.

מה זה UX / UI, במילים פשוטות

UX מייצג חווית משתמש. כלומר, זו החוויה שהמשתמש מקבל מהעבודה עם הממשק שלך. האם הוא מצליח להשיג את המטרה, וכמה קל או קשה לעשות זאת.

ממשק המשתמש – כיצד נראה הממשק ואילו מאפיינים פיזיים הוא רוכש. זה קובע באיזה צבע יהיה “המוצר” שלך, האם יהיה זה נוח לאדם להקיש על הכפתורים באצבע, האם טקסט יהיה קריא וכו’.

עיצוב UX / UI הוא העיצוב של כל ממשקי משתמש בהם השימושיות חשובה לא פחות מהמראה.

מהו עיצוב UX וממשק משתמש, במילים אחרות

האחריות הישירה של מעצב UX / UI היא, למשל, “למכור” מוצר או שירות באמצעות ממשק. זה מבוסס על עבודתו של מעצב UX / UI שהמשתמש מקבל את ההחלטה: “להיות או לא להיות?” אוהב או לא אוהב. לקנות או לא לקנות.

עיצוב UX / UI אינו חל רק על סמארטפונים ואתרים. יתרה מזאת, מקצועו של מעצב UX / UI קיים מאז ומתמיד. זה פשוט שלא נקרא כך קודם. ליתר דיוק, לפני שזה לא נקרא בכלל, אלא היה חלק ממקצועות אחרים.

ההבדל בין UX לממשק המשתמש הוא שמעצב ה- UX מתכנן כיצד תתקשרו עם הממשק ואילו צעדים עליכם לנקוט כדי לעשות משהו. ומעצב ה UI מציג כיצד ייראה כל אחד מהצעדים האלה. כפי שניתן לראות מהדוגמאות שלמעלה. UX ו- UI כל כך קשורים, עד שלעתים נשטף הגבול בין מושגים. לכן, UX וגם UI מטופלים בדרך כלל על ידי מעצב אחד.

עיצוב ממשק משתמש / UX הוא כיום אחד המקצועות המבוקשים ביותר בתעשייה הדיגיטלית. כמה זמן זה יהיה מבוקש תלוי בהתפתחות הענף הזה. וכנראה שהיא רק צוברת תאוצה.

UX ו- UI אינם מגמות. הטכנולוגיות מתפתחות, הביקוש לאתרים גובר. יישומים דיגיטליים מופיעים כפטריות.